Dinas och min heldag.

... Vi spelade guitarr hero, spark-cyklade till Sickla, dessvärre var vi normalt påklädda, åt glass och pizza, drack te, spelade kort, cyklade och åkte båt till Nytorget, åt räksallad, o.s.v. En massa saker hände under dessa få dagar, dessa två dagar. Första dagen blev det genast en tur till Sickla, med spark-cykeln på ena benet och Rubert, Dinas hund, i ena handen åkte vi ner, snabbt som små flugor och köpte oss en varsin glass. Jag tog nämligen Magnum Classic och dina en mint-nugger, mums!
Det var underbart väder också så när vi kom hem blev det klättring högt uppe i träden. Vi tillgjorde några perfekta plättar ute, rörde ihop smeten ute och stekte det ute i solen.
När det hade tagit några timmar kom Dinas stora syster Channa hem från Sickla hon med. Där efter åt vi pizza, jag och Channa åt en varsin grönsaks pizza och Dina åt en "skinka och ost pizza", en sådan normal en. Efter det drack vi super gott te med överdrivet mycket honung och lite mjölk. Vi såg "Flickan från Ovan" som visades på, förvånande nog, Internet. Filmen var läskigare än vad jag hade väntat mig, men läskig, den var den inte. Jag som har läst boken två gånger visste vad som skulle hända och blev därefter inte så förvånad när vi kom till flera "lik-scener" i filmen. Vi somnade med en ljudbok som handlade om en "Lesbisk Prinsessa".

Jag vaknade vid sex som mina vanliga rutiner på morgonen, dessvärre fick jag vänta ända tills åtta innan Dina vaknade upp. Frukosten blev te och macka, till det tittade vi på kanalen "Animal Planet" där visades "Miami Animal Police". Efter det spelade vi kort med Channa och efter några omgångar blev det daggs att cykla till Nytorget, klockan var ungefär vid ett tiden. Lia, Dinas mamma, skulle gå på möte och därefter fick jag, Channa och Dina gå till en restaurang och äta, alla tre tog räksallad, den var väldigt god men jag tyckte att de hade snålat lite med räkorna. Därefter åt vi glass, jag tog en Cloetta Classic och de andra tog sitt.
När vi var hemma dröjde det en timme och tre kvart innan min mamma kom och hämtade mig. När vi kom hem blev det Risotto och räkor, igen, men det var mycket godare än på Nytorget. När Solsidan började såg vi det med en skål chips och en påse naturgodis. Sedan somnade jag som en stock vid elva tiden.
Ha det super!
/Saga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0