En, nej, två fina Skåne rundor.

I går kväll blev det ändrade planer, jag fick nämligen inte jäsa framför TV:n, något jag inte uppskattar, och fick istället gå en promenad med Camilla, Lars, Kerstin och mina farföräldrar. Det var ändå en ganska trevlig runda där vid tre tiden och solen börjar gå ner, men bara började. När vi passerade en liten glasskionsk som kallar sig för "Ottos glass", var det fyllt med folk som åt på sina gegantiska glassstrutar. En riktigt mysig stämning lyckades där efter komma fram när vi gick upp mot stranden och nykära vuxna stod framför havet och barn som lekte, det var som riktig sommarkväll! Där efter blev det varmt, jag gick med T-shirt utan att frysa och restan av gänget gick med kofta och shorts. Jag hoppades på en underbar middag när jag kom hem och det fick jag! Lamm serverades och eftersom jag är semi vegitarian fick jag kyckling och potatis med sallad och morötter. Men det var lika gott för det. Till förrätt fick vi en härlig getost med rödbetor och krydda. Huvudrätten blev den goda kycklingfelén och tillbehöret. Efterrätten blev till en stor bit morotskaka och pepparkaks båtten. Mums!

Imorse blev de där efter en stor runda med familjen, eller inte riktigt hela familjen var med, mamma är nämligen förskyld och får insulera sig innomhus ett tag till. Rundan tog ungefär en och en halv timme att gå och vi köpte tjugo underbara nybakta frukostbullar.

HA det underbart!
/Saga.


Kommentarer
Postat av: saga

Hej Saga! Du är så himla bra, du kommer att bli en njutbar författare. Jag beundrar din förmåga att skapa bild och skrift med en skön känsla som går direkt in i hjärtat. kramar farmor.

2010-04-07 @ 20:23:08
URL: http://nogonting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0