Dagen med Elly!

HEJ.
Nu är jag äntligen tillbaka från en lång dag med Elly! Julia kunde tyvärr inte komma eftersom hon var tvungen att köpa en födelsedags present till sin far. Jag och Elly försökte göra några drömmar men jag vet inte riktigt om vi lyckades. Men goda, de blev de! Sugen på receptet? Här är det:
Ingredienser:
250 g smör
6 dl socker
2 dl neutral olja
ca 9 dl vetemjöl
8 g hjorthronssalt
1 msk vanlijsocker
Instruktioner:
Sätt ugnen på 175°.
Smält smöret och låt det kallna.
Vispa smör och socker pösigt. Blanda
i resten av ingredienserna och arbeta
ihop de till en deg.
Rulla degen i 6 längder, tjocka som en femkrona.
Skär varje längd i 8-10 skivor och rulla dem till
kulor. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen i ca 8 minuter.
Ta ut och låt den svalna på ett galler.
Sedan är de färdiga för servering!
Det var en del andra saker vi gjorde också men dessa saker har jag nog för mig själv, möjligen för att jag inte orkar skriva för just nu vill jag bara sätt på TV:n och slappa. Men BILDER från den tiden kommer här!
Bakeriet kommer först!
Nu när de blev klara, jag lovar, de är godare än vad de ser ut.
Sedan blev det Pannkakor!




Sov gott och vakna upp lite senare.
/Saga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0