Borta bra - Hemma bäst...

... Något som min mor alltid brukar säga när vi kommer hem från en familjesemester. Rubriken stämmer alltid in på mig men man är ju oftast trött efter sex timmars sitta-på-rumpan. Bilen åkte ganska snabbt ändå och vi bestämde oss för att åka klockan halv elva istället för ett, något jag uppskattade när klockan visade ett och jag redan hade suttit några få timmar. Vi åt eller snarrare drack "jalla drinking yoghurt" till lunch, till det fick Rasmus och jag dela på en kall choklad dryck som hade en massa protein i sig, sedan fick vi en varsin mörk, underbar chokladbit från mitt påskägg, de bestod nog mest av "70% eller 90% chokladare". Mums!

När vi hade åkt våra sex timmar svängde vi in till Ica och handlade vår kvällsmat + annan mat som kostar oss en förmögenhet varje gång, jag tror att vi lyckades pröjsa mer än 2000 kronor bara idag, men detta var också en storhandling så det sög till sig lite extra pengar. Något jag upptäckte idag när jag tittade på dessa extra priser, som t.ex "Köp 3 stycken för billigt pris!", man tjänar egentligen kanske två kronor eller mindre, min pappa blev lurad idag, han sparade hela 80 öre på att köpa två sallads huvuden.
Bilderna kommer jag ladda upp snart, min kamera var urladdad och måste laddas innan några bilder kan dyka upp på internet eller huvudtaget på datorn.
Ha en bra kväll!
/Saga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0