Angående "Ny skola!".

Ja, nu får du veta min mystiska rubrik "Ny skola!" i förra inlägget. Jag var nämligen i Stan och tittade på denna skola jag ska börja på. Jag hade skola på en Lördag! Men det var bara bra, engelska, matte och svenska vad det jag fick lära mig under några få timmar i det väldiga skolsalen. Vi var 25 personer i en grupp och fick lära oss lite om den nya skolan. Nästan alla var från olika länder! Någon från Turkiet, Irak o.s.v. Vissa kunde bara engelska och inte svenska. Det var som ett test, inte ett prov, vi fick i alla grundämnen (Matte, Sv och Eng.) För mig gick det ju ganska bra, själv är jag inte en sådan talang på engelskt uttal men jag förstår allt, nästan allt. Allt vad de sa iallafall. Alla lärare pratade engelska i alla ämnen, förutom då svenska, men det är ju självklart. Efter några timmar blev de rast, då köpte jag en peparkakas kaka och en honung kaka för bara 10:-. Jag gav mamma sedan de fyrtio kronorna som var kvar. Efter ungefär en kvart var det samling igen, då skulle vi ha matte, jippi! Jag sög som vanligt men iallafall lyckades förstå vår mattelek vi hade på slutet. När "skoldagen" var klar, träffade vi Oscar och Alexander utanför, och mamma och pappa skulle såklart börja prata med deras föräldrar i några tio minuter. När de äntligen var klara gick vi till bilen igen och körde in mot Götgatan. Och mycket riktigt! Där köpte jag mina älskade jeans jag hittade på internet i morse. De kostade tyvärr mer än på internet, de kostade 600:- kronor men det är helt okej för jag hade ju pappa banken med mig! Efter en stunds tittande i Cheap Monday affären gick vi in på Bikbok, där köpte jag en tröja samt en halsduk som var hur härlig som helst!
---> Min outfit innan <---
---> Jeansen på! <---
Ha det super så kommer jag snart!
/Saga.

Kommentarer
Postat av: LYDIA

Oh, snygga jeans! :D Vars är dom ifrån?

2010-03-28 @ 16:57:41
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/
Postat av: Linn

gud vad fina de var!

du oxå.

2010-03-30 @ 19:27:06
URL: http://lollynonon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0