ArkitekturMusset.

GOD KVÄLL.
Jag har just varit på en runda i den välbekanta byggnaden som kallas för "ArkitekturMuseet". Det första jag såg var blinkade pilar och en stor, knall rosa skylt där det stod "Karolina Henke HEM LJUVA HEM med ett uns av HYBRIS." Och en liten text under den väldiga rubriken, "Ett samarbete med Jordens Arkitekter". Men nu var det ju så att det tog en bit att åka ända in till Stan och sidan över havet, jag tycker jag börjar där, i början på resan.

Det var stressigt, jag kunde inte hitta mina skor och Rasmus satt uppe och inte verkade bry sig, mamma blev stressad och sedan, efter tjugo minuter satt vi i bilen spända och ihop satta med några försmå ute kläder som vi fått för några år sedan.

Bussen stod fint och väntade på oss när vi kom springades i Orminge Centrum och ställt bilen i garaget. Men mamma var tvungen att köpa en bukett till Karolina, när bussen åkt iväg och vi visste att vi skulle komma försent kom mamma ut med en chock rosa bukett och stressade fram till busshålls platsen.

Vi hoppade av vid Slussen och fick sedan gå en liten bit för att hinna med en färja till "Djurgården". På båten satt vi ute och njöt av det härliga vädret.

När vi kom in till den stora, gula byggnaden öppnade vi en stor röd port och alla gäster var redan där. Pappa stod och pratade och när han såg oss blev han väldigt glad och föreslog direkt, "Där kan ni hänga av er!". Camilla var där, min faster. Hon stod med ett glas cider i handen och pratade som alla de andra.

Nästan alla venisagger går nästan inte ut på att se på målningar, mer att prata, mingla runt som man kan kalla det.
På bussen.

På färjan.

Gröna Lund verkar öde.

Snart framme.

Framme.

Kära pappa.

Konstverken.

GOD NATT.

/Saga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0