En och en halv dag med Dina.

HEJ.
Jag har inte lyckas skriva eftersom jag har varit med Dina och gjort en hel del knasiga saker. Vi började med att klä ut oss, sedan stod jag där i Sickla med röd lockig peruk och rutiga, höga byxor upp till revbenen, och Dina med sin tajta kjol och en stor kudde under, för ett fett arsle hade hon lyckas med, hennes överdel var klädd med en glittrande, färg kavaj och en stor T-shirt. Både barn, vuxna och tonåringar tittade noggrant på oss och sedan ryckte till av obehag. Några drev och några seriösa, jag hörde kommentarer som te.x "Jag vill också se ut sådär!" "Skit, vad snygga då!" "Men herre gud! Detta är ett bibliotek!". Men jag har faktiskt den rätt att klä mig hur jag vill utan att bli utskrattad eller utskälld. Nu var det så att jag och Dina ville fånga upp folks blickar när vi stod och dansade på trottoaren, sjöng och ropade på en okänd människa.

När vi kom hem, några timmar senare, åt vi några goda potatis bitar och en sås med fänkål, det fanns som vanligt några bitar kött också, men dessa åt jag inte eftersom jag är vegetarian. Dina målade och gjort vackra mönster på mina naglar. Här ser du några:
Vi fixade sedan fram en burk "Ben & Jerry's half baked" som var, för min del, första gången. Otroligt god faktiskt! Men nästan lite för söt med den där chokladdegen mitt i allting.
Vi hittade en gammal film som hette någonting med "A Wedding". Den var ganska lång tråkig men mysig. Vi tittade sedan till, vid elva tiden, de många mängder med kanaler och hittade en jätte fin film som handlade om en blind flicka, vi fick med detta lite chips att knapra på. Ja, kunde kvällen bli bättre?
ALLT BRA?
/Saga.

Kommentarer
Postat av: Ida

Gud va gott med glass:)

2010-03-21 @ 21:20:22
URL: http://idasamuelson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0