FÖRSTA STYGNET.

HEJ.
Idag prövade jag att sy lite, det gick sådär. Jag blev ändå ganska nöjd med min förvandling, från T-shirt till klänning.
Beskrivning om hur jag gjorde:
Börja lägga fram alla saker du behöver på bordet
Ett läderband, nålar, sax och tråd.
(Självklart en symaskin också men jag lyckades inte få med den uråldriga symaskinen.)
Leta upp din klädes typ/tyg:
Jag letade upp en vanlig T-shirt, jag lyckades inte hitta en svart T-shirt utan
tryck så jag fick vända den ut och in.
Klippa sönder över delen:
Börja med ena ärmen och klipp bort kragen. Ta sedan den andra
och vik in de klippta kanterna och fäst de med nålar. Ta fram symaskinen
och börja sy runt med raka stygn.
Sidorna:
Sy förhand ihop sidorna så de passar din form. Ta samma färg som tyget så
blir det mer diskret.
Extra material:
Ta fram siden, en gammal klänning eller något tyg. Klipp ca en decimeter breda och ca 6
decimeter långa bitar vänd ut och in på den färdige tröjan igen och fäst en rem i taget som en kjol.
Ta sedan ett tunt, genomskinligt  tyg över och låt det sticka ut. Ta skinn/läder och gör en fläta,
sätt den runt tröjan högt upp och sedan är det klart.
Resultatet:

/Saga


Kommentarer
Postat av: Hanniz

Mycket bra!

Från en vanlig T-shirt till

en söt klänning (=

2010-03-07 @ 18:17:03
Postat av: Saga

Tack så mycket. (:

2010-03-07 @ 18:20:08
URL: http://nogonting.blogg.se/
Postat av: lollynonon

den var s*it sin! <33

2010-03-11 @ 17:59:44
URL: http://lollynonon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0