FRÅGOR? SVAR PÅ 20 FRÅGOR!

FRÅG-TID!

Frågor om mig och bloggen, ta din tid och läs igenom så kanske du hittar svar på någon av din fråga i dessa 20 frågor. Kommentera annars den fråga du har så svarar jag i din blogg, om du inte har någon svarar jag i min.

1. Vad heter du i efternamn? Anonym

- Detta säger jag inte av personliga själv, just nu får du nöja dig med Saga.

2. Vad har du för naturlig hårfärg? Camilla

- Jag hade ljus brunt innan jag tonade håret svart.

3. Varför ska du skaffa glasögon? Veronika

- Jag är närsynt och ser inte på långt håll och sedan är det ju också otroligt snyggt, eller hur?

4. Hur många kompisar har du IRL? Och då menar jag riktiga kompisar. Clara

- Jag har runt 6 riktiga kompisar.

5. Vilken landsdel i Sverige bor du i? Johanna

- jag bor i Uppland, mer får du nog inte veta.

6. Vilken ögonfärg har du? Viktor

- Jag har mörk bruna ögon som skiftar till ljus bruna lite då och då.

7. Vad frestar dig mest till att skriva. Mari

- Jag har nog ingen aning om det, men ibland är jag sugen och får

fram mina idéer igenom att titta på något, det finns nog någon känsla

med det hela. Men framför allt är det väldigt beroende framkallande.

8. Är du intresserad av mode? Karin

- Ja, lite. Jag tycker bara det är otroligt roligt att se hur den utvecklas

och hur en människa kan göra så vackert med ett tyg.

9. Hur gammal är du egentligen? Anonym

- Jag är 11 år. Jag är påväg att bli 12, om någon månad.

10. En sånhär onödig fråga men, vilken dag i veckan tycker du är bäst? Ester

- Det är svårt att säga, men jag tycker nog Fredagen är "bäst". Jag vet

inte riktigt varför.

1. Varför startade du en blogg? Madde

- Jag startade en blogg för jag inte hade något att göra på fritiden, för att kunna

lägga ner sina tankar och idéer utan att överdriva. Men när min blogg väckte intresse

hos andra personer skrev jag bara mer och mer och nu är jag fast. Fast jag måste medge

att det är otroligt kul.

2. Jag tycker att du ska lägga lite mer tid på dina bilder istället för dina lååånga texter, kan du det? Anonym

- Nej. Det är något jag inte ändrar på eftersom jag njuter när jag skriver och trivs med

mina små bilder, jag tänker inte ändra på det.

3. Jag älskar dina bloggdesigner! Hur gör man sånna? Marget

- Ja, det är lite svårt att förklara men jag kan försöka.

1. börja. med att göra en design i World (senaste world) eller Ps. (Photo shop)

2. om du gjorde en design i World spara då den i PDS och lägg upp den på
Ps. (Photo shop)

3. spara den i "webb och enheter".

4. logga in på din blogg.

5. ladda upp bilden.

6. när bilden har laddats upp tryck på den.

7. kopiera länken.

8. gå in på "designer" tryck på "still mall".

9. pröva dig fram igenom att leta efter en liknande länk och
sedan klistra in där det var "den liknande länken"

10. tryck sedan på "förhands granska" och se om det ser bra ut. 

11.om du inte orkar eller förstår kan du ju alltid leta efter "gratis bloggdesigns" på google
eller varför inte gå in på jätte duktiga http://designandmakeup.se/ där finns det alltid gratis designes.

Hoppas att du förstår!

4. Du skriver ner massor av recept, får man kopiera dom? Knasiga Kassandra

- Ja, självklart! Jag lägger ut de för att andra ska kunna göra lika goda skönheter som

jag lyckas göra, och varför ska du inte få kopiera de då? Men detta gäller dock inte på mina

inlägg eller noveller, de är STRÄNGT COPYRIGHT på dom.

5. Hur lägger man ut youtube filmer i sina inlägg? Luuna

- Man går in på http://www.Youtube.com/. På sidan ser du två länkar, kopiera den understa och

gå in på inlägg, tryck på "HTML" och lägg in länken där. Sedan ser du en tum ruta i ditt inlägg. Det

är "filmen", den visas på din blogg när du sparat inlägget, om du vill vara riktigt säker kan du väl

förhandsgranska först.

6. Kan du skriva mer om världsnyheter? Anonym

- Antagligen inte, om du letar efter en sådan blogg/hemsida får du nog leta vidare lite.

7. Varför använder du inte "smileys" i dina inlägg? Annmira

- Jag använder inte det för jag tycker det förstör själva formen i texten.

8. Hur många besöker din blogg varje dag? Cathrina

- Olika, ibland är det 16 och ibland 100-200. Det är svårt att säga.

9. Vad jag mins skrev du att du hade stickat. Kan du skriva ner hur man gör? Anonym

- Helt rätt! Jag har lagt ut en av mina stickningar. Men det är dock svårt att förklara

fråga mormor eller farmor, de blir nog bara glada.

10. Älskar du att blogga?

- Jag vet inte riktigt om jag ska kalla det "älska" men jag gillar det, det är självklart!


Hittade du ditt svar? Har du en annan fråga kommentera den så svarar jag i DIN blogg.

/Saga.


Kommentarer
Postat av: SARA.

Är du en av dem utvalda till veckans blogg? Gå in på min blogg och kolla :)

2010-03-16 @ 16:38:35
URL: http://gaddii.blogg.se/
Postat av: FRIDA

Sv, inte vad jag vet ;) val thorens heter stället jag är på :p Låg ditt ställe i frankrike ?

2010-03-16 @ 17:30:42
URL: http://fridaviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0