HASSELUDDEN.

HEJ.
Det blev en lång dag igår. På Hasseludden badade vi ute, inne och fick massage. Men det bästa var ju att man kunde ta hur mycket frukt man ville och hur mycket te som helst. Det var skönt och dessutom gott. I våra fina japanska morgonrockar gick vi in till det japanska köket och åt en japansk maträtt, eller flera. Vi fick ett bord för åtta och en rund ring i mitten av bordet. Där stod kocken, hon skulle laga maten framför oss. Hon var son till en kvinna som satt bredvid oss på en av de fyra övriga platserna. Hennes dotter var där på en av de tre övriga platserna och hennes dotters kompis och kompisens mamma. De var väldigt, sociala. Men fram mot efterrätten såg jag att de blev lite alkohol påverkade.
--------------------------------------------------------------
Sallad: En godsallad med morot, äpple, sallad, soja och mirra.
Förrätt: Pilgrimsmusslor med grönt och en viss sås, väldigt gott om man gillar fisk!
Huvudrätt: En vegetarisk, japansk omelett med svamp i, till detta en riktigt
god wok, grillad.
Efterrätt: Jag åt inte så mycket av det men jag kan intyga att det var gott. De hade sesamfrön
i nästan all mat de serverade, till och med i efterrätten. Vi fick en god Chokladkaka med sesamglass
och ätbara blommor. Gott men mättande!
----------------------------------------------------------------
Om du vill tramsa och bryr dig om vikt kan jag intyga att hela denna middag innehåller lika mycket kolhydrater som en påse chips. Så det är bara att äta!
Ha det bra. Saga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0