LÄNGTAN TILL DANSEN.

LÄNGTAN TILL DANSEN.

Jag har en sådan fruktansvärd längtan till att ställa mig i denna tumma lokal och ta steg efter steg med musiken. Kunna känna rörelser i rummet och släppa ut kroppen ur gallret. Jag vill se mina fotsteg i spegeln igen, kunna känna mig nöjd. Men detta krockar med min handboll, tiderna. Ska jag missa en träning varje vecka för att kunna några få fotsteg? Ja, jag känner för det. Jag vill kunna hoppa och snurra. Kunna hålla takten och leva i en värld med vältränade kroppar och musik. Jag ska skicka ansökan till dansen, även om jag får eller inte. Jag känner en sådan fruktansvärd längtan att jag dras till denna dans, hiphop.

/Saga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0